איך שולחים חבילה בדואר?

תוכן עניינים

איך שולחים חבילה בדואר

יש לכם חבילה להעביר למישהו? בין אם זו כתובת מקומית ובין אם יעד מסוים בחו"ל, תוכלו לשלוח את החבילה שלכם בדואר בתהליך קצר ופשוט. בעולם שעבר להתנהלות מרחוק, עומדים לרשותכם שירותי משלוחים מפותחים ומגוונים המאפשרים לכם לשגר כל חבילה בדואר ישראל (כמו גם בדואר שליחים), או לבחור בחברה פרטית בהתאם לסוג המשלוח, משקלו וגודלו.

רגע לפני שאתם בוחרים בחברה הטובה ביותר ובסוג המשלוח הרצוי, סידרנו לכם מדריך קצר שעונה על שאלה לא פחות חשובה: איך בכלל שולחים חבילה בדואר?

 

איך שולחים חבילה בדואר?

הערכת גודל ומשקל החבילה

הדבר הראשון שתצטרכו להתייחס אליו הוא גודלה ומשקלה של החבילה. בשל מגבלות גודל ומשקל בשירותי הדואר, יש לוודא תחילה שהחבילה שלכם אכן מתאימה למשלוח. החבילה עומדת במגבלה? עכשיו כל שנותר הוא לארוז אותה בצורה הרמטית ובטוחה.

בחירת האריזה המתאימה

הדרך הטובה ביותר לארוז חבילות למשלוח היא בשכבות: ריפוד בעזרת ניילון פצפצים, קלקר או נייר סופג והכנסת התכולה לתוך קרטון, מיכל או קופסה בגודל מתאים. שימו לב שהאריזה קשיחה וחזקה מספיק כדי שתתמודד בזמן אמת עם חבטות, נפילות או זעזועים ותבטיח את הגעת המשלוח ליעד בשלמותו.

ריפוד ועיטוף התכולה

בשלב הבא, רפדו את האריזה מכל דפנותיה הפנימיות. אם מדובר במוצר יחסית קטן, אפשר לעטוף אותו עם ניילון נצמד או נייר עטיפה לפני שמכניסים למיכל הסגור. במקרה של חפצים שבירים, נמליץ על שכבת עיטוף נוספת עם מגבת או עוד פצפצים. את כל חומרי האריזה הללו ועוד שלל פתרונות תמצאו בכל חנות למכירת ציוד משרדי.

ציון פרטי הנמען

כעת החבילה מוכנה ויש לציין עליה את פרטי הנמען: שמו, כתובתו המלאה והמיקוד. אנו ממליצים בחום להדפיס את המידע על גבי נייר מדבקה, כך שהפרטים יופיעו באופן בולט וברור. אם התכולה שבירה, הדביקו מדבקה נוספת (גדולה ובולטת) עם הכיתוב "שביר".

חישוב דמי המשלוח

ומה נותר? לגשת לסניף הדואר בצירוף תעודת זהות הקרוב ולשגר את החבילה. רגע לפני כן, שווה להתעדכן בתעריפי הגדלים הנפוצים:

חבילה אחת עד 1 ק"ג

 

18 ₪

חבילה אחת בין 1-2 ק"ג

 

26 ₪

שתי חבילות עד 1 ק"ג

 

42 ₪

שתי חבילות בין 1-2 ק"ג (ביחד)

 

54 ₪

שתי חבילות מעל 2 ק"ג

 

68 ₪

 

שליחת החבילה בפועל דרך דואר ישראל תעלה בין 2.90-8.90 שקלים, כאשר בחבילות גדולות מעל 2 ק"ג ובגודל של מעל 2 מ"ק תחול עמלה בסך 0.60 ₪ לכל קילוגרם. ניתן גם להוסיף שירותים כמו משלוח אקספרס או ביטוח תכולת החבילה.

שיגור החבילה

במסירת החבילה לפקיד הדואר, תקבלו אישור משלוח ותוכלו לעקוב אחר החבילה. אם הגיעה ליעדה, תוכלו לצפות באישור מסירה שהופק עבורה. אפשר גם לקבוע שהחבילה תוחזר לכם או לשנות את המען שלה כל עוד לא נמסרה עדיין.

איך שולחים מכתב בדואר?

תהליך שיגור מכתבים דרך דואר ישראל לא מצריך מכם לארוז את המכתב ולהתחשב במשקלו, מה שהופך לתהליך פשוט אף יותר:

  1. כותבים את המכתב, בכתב יד או בהדפסה.
  2. מכניסים את דפי המכתב למעטפה וסוגרים אותה כראוי בעזרת רצועת הדבק.
  3. על הצד הקדמי של המעטפה כותבים את פרטי המוען (זהות כותב המכתב): שם מלא וכתובת.
  4. על הצד האחורי של המעטפה כותבים את פרטי הנמען (זהות מקבל המכתב): שם מלא, כתובת, עיר ומיקוד.
  5. ניגשים לסניף הדואר הקרוב ומבקשים לשלוח את המכתב. התשלום למכתבים רגילים עד 50 גרם במעטפה סטנדרטית עומד על 3.30 ₪.

סוגי דואר ושליחתם

מעבר לתהליך שיגור המכתבים והחבילות דרך הדואר, שווה להתעכב לרגע על סוג המשלוח שבו אתם מעוניינים:

דואר רגיל

שליחה רגילה דרך הדואר תבוצע בפרק הזמן הסטנדרטי של הדוורים. דואר ישראל שמבצע חלוקת דואר מידי יום, צפוי להעביר את המכתב או החבילה שלכם ליעדם בתוך 2-4 ימי חול. יחד עם זאת, כולנו ערים לעיכובים פוטנציאליים מצד הדואר ולכן יש להביא בחשבון עיכובים במסירה בפועל.

דואר רשום

דואר רשום הוא מעין שירות משודרג, באמצעותו מקבלים התחייבות להגעת המשלוח ליעדו מבלי שיאבד בדרך. שיטת המשלוח פועלת כך שהנמען מקבל הזמנה לסור לסניף הדואר שאליו החבילה הגיעה וכעת יקבל אותה במסירה אישית וידנית. לרוב המשלוח לוקח עד 7 ימי עסקים וכרוך מטבעו בתשלום יקר יותר ממשלוח רגיל.

שירות שליחים

שירות השליחים בדואר ישראל הוא מערך הפצה מהיר מיד ליד, שבו המסירה תבוצע עד דלת הנמען ללא קשר לגודל החבילה או תלות בכתובת הרצויה. דואר השליחים יכול להיבחר כשירות חד פעמי או כמנוי שוטף, המספק את האפשרות לתאם משלוחים טלפונית או במסרונים ולקבל גישה למערכת בקרת המשלוחים כדי שתוכלו לעקוב אחר הגעת החבילה.

טיפים לשליחת דואר

  • תנו הערכת זמן ריאלית – אל תיצמדו לצפי היבש לפיו המשלוח יימסר תוך מספר ימי עסקים. עדיף לספק צפי ארוך יותר ליתר ביטחון.
  • אל תסתפקו במספר ת.ד – גם אם מדובר בקיבוץ או מושב שבו נהוג לנקוב במספר תיבת הדואר של החבר, בקשו מהמען שלכם את שמו המלא ואת כתובתו כפי שהיא מופיעה בתעודת הזהות, כדי למנוע טעויות והחזרת החבילה.
  • בצעו מעקב אחרי המשלוח – כך במקרה של עיכוב או בעיה, תוכלו לבדוק את הנושא מול הדואר או חברת השליחויות, לאתר פתרונות מתאימים ולעדכן בכך את הנמען אם יש צורך.
  • אל תשלחו בדואר את הדברים הבאים – רכיבים אלקטרוניים, מוצרים חכמים, כספים ואמצעי תשלום. אם חשוב לכם שחבילה המכילה תכולה יקרה תגיע ליעדה באופן בטוח, אל תסתפקו במשלוח רגיל והשתמשו בשירות משלוחים מקצועי המתנהל באופן אישי ובטוח יותר, כשהיום יש שירות של משלוחים מהיום להיום או מהיום למחר. ובמקרה כזה, בהחלט תוכלו לפנות אלינו ולקבל הצעת מחיר הוגנת.

שליחת דואר לחו"ל

שליחת דברי דואר לחו"ל מתרחשת בשלוש שיטות: דרך היבשה, דרך האוויר או דרך הים, לכל אחת יתרונות וחסרונות משלה, בדגש על שיטת התמחור לסוג המשלוח (דואר אוויר מתאים לחבילות קטנות ומכתבים ומתומחר לפי משקל החבילה בעוד שדואר ימי מתאים לחבילות גדולות ועלותו זולה יותר).

את דבר הדואר ניתן לשלוח בשירות פרמיום בשם EMS שבו קיימת אחריות בסיסית לפריט ואופציה לשדרוג כך שהמשלוח יגיע ליעדו בתוך 3 ימים בלבד. אופציה נוספת למגזר העסקי היא אקו פוסט, המבצע ניהול ומעקב מדויק אחר כל פריט, בהגעה עד 10 ימים ליעדו.

שירותים אלה ניתנים לכם בהיקף גדול ויעיל מאוד בחברות פרטיות רבות, שמרחיבות את סל האפשרויות שלכם עוד הרבה יותר ומעניקות שירות מהיר ואיכותי, עם מעקב וביטוח אחר כל פריט ששלחתם. בנוסף, תוכלו לקבל הנחה בכמות גדולה של משלוחים באופן קבוע.

החבילה מוכנה למשלוח?

שירותי משלוחי החבילות בדואר מתאימים לכל אדם ולכל סוגי החבילות. אך אם יש לכם חבילה חשובה, יקרה ואפילו כזו שמוכרחה להגיע ליעדה מהיום למחר, מוטב לשגר אותה בעזרת חברת משלוחים שתביא אותה בבטחה אל היעד, בצורה חלקה ונטולת עיכובים.

נגישות
לשליחויות בכל הארץ לחצו כאן