אישור מסירה משפטי

מחפשים חברת אישור מסירה משפטי? הגעתם למקום הנכון!
אצלנו תקבלו שירות מהיר, מקצועי ויחס אישי מרגע קבלת המשלוח ועד מסירתו.

קבלו הצעה למשלוח כולל אישור מסירה משפטי רשמי

כיצד ניתן למסור מסירה משפטית לאדם הנמצא בכלא או במוסד סגור? האם טופס מסירה לא חתום נחשב לטופס תקין? מה המסמכים שניתן למסור במסירה משפטית? כאשר מדובר באישור מסירה משפטי ובשליחות משפטית, אין מקום לטעויות. ריכזנו עבורכם את כל השאלות והתשובות המקצועיות בנושא אישור מסירה משפטי, וכיצד לבצע אותו על פי חוק.

אישור מסירה משפטי - שאלות ותשובות

אישור מסירה משפטית הוא טופס אישור בגין קבלת מסמך משפטי מסוים, כמו דרישת תשלום חוב, התראה בפני בית דין, זימון לבית משפט, מסמכים משפטיים לעיון ועוד. אישור המסירה כולל פרטים מדויקים אודות זהות הנמען, תאריך ושעת המסירה, מקום, וכמובן חתימת המקבל.

מסירה משפטית היא מסירת מסמך משפטי כלשהו, כגון דרישת תשלום, מכתב התראה, כתב בית דין, זימון עד, פסק דין, מסמכים לעיון, לנמען. הנמען הוא בדרך כלל הנתבע, או החייב, או המואשם. המסירה מתבצעת לנמען או למישהו מטעמו, שרשאי לקבל עבורו מסמכים בהתאם לתקנות מסוימות.

במסמך המסירה המשפטית, על המוסר למלא טופס אישור מסירה שכולל פרטים מדויקים אודות תאריך המסירה, מקום, שעה, שם המקבל, הטופס הזה יכלול גם חתימה של המקבל, במידה והוא מוכן, כמובן לחתום.

מכיוון שמדובר בפרוצדורה מורכבת ומשמעותית מאוד, במרבית המקרים מוסר המסירה המשפטית יתבקש להגיש תצהיר בו הוא מצהיר שביצע את המסירה המשפטית, עם כל הפרטים שצוינו לעיל, על התצהיר הזה יחתום עורך דין על מנת לאשר אותו.

את טופס אישור המסירה ניתן להוריד באופן מקוון ללא עלות או התחייבות. אתם מוזמנים לגשת לאזור המיועד לכך בצורה מקוונת וללא עלות והתחייבות, ולהתחיל בתהליך מסירת הטפסים הנדרשים.

טופס אישור חתימה כולל גם חתימה מלאה של הנמען (מקבל טופס האישור). זאת מאחר ומדובר בהליך משפטי משמעותי הדורש פיקוח ותצהיר מסודרים.
עם זאת, הנמען יכול להחליט שאינו מסכים לחתום על הטופס. במקרים כאלו, אישור המסירה עדיין יהיה קביל מבחינה משפטית במידה והשליח תיעד את פרטי המסירה בזמן אמת.
אתם מוזמנים לקבל הצעות על אישור חתימה בקליק.

כל המהות של מסירה משפטית היא מסירה אישית. כלומר, על המוסר למסור את המסמכים שבידיו, באופן אישי, לידיו של הנמען, ישירות. לזאת אנו קוראים אישור מסירה אישית או מסירה מלאה. העניין הוא שלא תמיד מסירה מלאה מתבצעת בהצלחה, מכל מיני סיבות כגון נמען בחו"ל, נמען במצב בריאותי לא תקין (בהמשך נפרט מה עושים במקרים כאלו ואחרים), מה שיכול מאוד להקשות על מוסר המסירה לבצע מסירה אישית מלאה ותקינה. מה עושים במצב כזה? לאחר שלושה מקרים בהם המוסר ניסה למסור את המסירה ולא הצליח לעשות זאת באופן אישי, לידיו של הנמען, הוא רשאי להדביק את המסמכים על דלת או שער ביתו של הנמען, וזה יוגדר כמסירה כדין (אך לא מסירה מלאה, זו מוגדרת רק ישירות לידיו של הנמען). רוב המסירות מאושרות גם כאשר מוגדרות כמסירות כדין, מלבד מקרים מעטים כגון פקודת מאסר, אותה יש למסור מסירה מלאה לנמען.

טפסי מסירה משפטיים הינם אישיים במהותם, ולכן על טופס אישור המסירה רשאי לחתום רק הנמען אליו מיועד הטופס המשפטי. זאת פרט למקרים בהם הנמען אינו מתפקד עצמאית, אז יחתום בשמו האפוטרופוס או האחראי שלו.
כל אדם מעל גיל 18, רשאי בישראל לבצע מסירה משפטית. לא נדרש רישיון כלשהו למסירה משפטית רגילה, התנאי היחיד הוא שיהיה ביכולתו של המוסר למלא אישור מסירה ותצהיר. כן חשוב להוסיף כי ישנם סוגי מסירות כגון הודעת פינוי, אשר דורשים רישיון, במידה ומדובר בהודעת פינוי עקב הוצאה לפועל.

אחת השאלות הפופולאריות ביותר, וחשוב להבהיר: אישור מסירה משפטי ללא חתימת המקבל, קביל בהחלט. חשוב מאוד לתעד את כל הפרטים הנוגעים למסירה, כגון תאריך, מקום, שעה, למי נמסר, וזאת על מנת לספק את כל הפרטים ההכרחיים בהמשך, במידה והנמען יכחיש כי קיבל את המסירה. מסירה כדין אינה מחייבת את חתימת המקבל, ובעיקר חשוב שהמוסר יהיה מקצועי, מנוסה, אחראי, ויתעד הכל.

במקרה כזה, יש למסור את המסמכים לשירות בתי הסוהר, רחוב הרטום 14 ירושלים, במחלקת האסיר. במחלקה זו מבוצעת בדיקה שאכן מדובר באסיר, והפקידים במקום מאשרים את הקבלה ומצרפים חותמת לאישור המסירה, מה שמהווה אסמכתא רשמית שבוצעה מסירה כדין.

יכול להיות מצב בו הנמען הוא סיעודי, או חולה נפש או מאושפז במוסד שיקומי, לאחר אירוע מוחי למשל. מה עושים במקרה בו אדם ללא הכרה צריך לקבל מסירה משפטית? במקרה כזה, יש לאתר את האפוטרופוס של הנמען, אשר אחראי עליו ומנהל עבורו גם את ההיבטים המשפטיים בחייו. המסירה תימסר לאפוטרופוס.

שאלה מצוינת! מכיוון שמדובר ברוב המקרים בשטח פרטי, לא ניתן לצלם על פי חוק הגנת הפרטיות. ניתן להיעזר במצלמות או אמצעים טכנולוגיים אחרים בשטח ציבורי, אך ברוב המקרים זה לא יוכיח במאה אחוז את קבלת המסירה המשפטית.

אכן לעיתים אנו מעלים חרס לאחר ביצוע הליך של איתור מען עבור הנמען. ייתכן והוא בחו"ל, ייתכן ונפטר, או שפשוט מסתתר היטב וקשה לאתר אותו. אם מדובר במסירה מטעם ההוצאה לפועל, הפתרון הוא תחליף המצאה לאזהרה. במידה ולא ניתן לאתר את החייב או מישהו מטעמו, התובע יכול לפנות לראש ההוצאה לפועל ולבקש תחליף המצאה באחד האמצעים הללו, או בדרך אחרת, שנראית להוצאה לפועל:

  1. תליית נוסח אזרה על לוח המודעות בבית המשפט
  2. תליית נוסח אזהרה במקום בו מכירים ויודעים היכן החייב נמצא או כיצד אפשר להשיגו
  3. פרסום אזהרה בעיתון יומי

המקרים בהם תידרש מסירה משפטית:

מסירה משפטית מתבצעת במקרים הבאים:

מסירת מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים

מכתב התראה אינו מחויב להימסר במדירה משפטית מבחינת החוק. העניין הוא שאם ההליך המשפטי מתקדם, על התובע להוכיח כי אכן נמסר מכתב התראה לנתבע, ההוכחה הזו יכולה להיעשות באמצעות אישור שליחה בפקס, קבלה של רשות הדואר ועוד. בפועל, תובעים רבים מעדיפים למסור מכתבי התראה במסירה משפטית, על מנת להגדיל את הסיכוי כי ההתראה תגיע לידיו המדויקות של הנמען, ועל ידי כך, הוא יסדיר בעצם את התשלום שחייב.

מסירת תביעה משפטית לנתבע

לאחר שהתובע פותח תיק בבית המשפט, ומגיש כתב תביעה, יש למסור לנתבע את כתב התביעה. ברוב המקרים, האחריות על מסירת התביעה לנתבע, היא בידי התובע. רק לאחר שבוצעה מסירה והוגש איזור מסירה ותצהיר המוסר, ייקבע תאריך לדיון.

מסירת אזהרה של ההוצאה לפועל

לאחר שנפתח תיק בהוצאה לפועל, החייב מקבל אזהרה ובה כל הפרטים לגבי החוב: מה הסכום, למי הוא חייב, באיזו לשכה נפתח התיק, מה עליו לעשות על מנת להסדיר את החובה, ומה באפשרותו לעשות במידה ואינו יכול לשלם.

מסירת פסק דין

במקרה בו הנתבע לא נכח במתן פסק הדין בתביעה, יימסר לו במסירה משפטית פסק הדין.

הודעה לצד ג'

צד ג' הוא צד נוסף בכתב התביעה, וגם אליו מופנית התביעה. מסירה משפטית תתבצע על מנת למסור את כתב התביעה.

זימון למתן עדות

על מנת להזמין אדם לתת עדות במקרה תביעה מסוים, אדם זה יקבל הזמנה באמצעות מסירה משפטית.

קבלו הצעת מחיר ללא התחייבות ב-3 שלבים פשוטים

שליחות כולל אישור מסירה משפטי במקצועיות ואחריות!

חשיבות מסירה משפטית תקינה

החשיבות של מסירה משפטית תקינה היא עצומה, ועל מנת להבהיר זאת, נסביר מה קורה במידה שנמסרת מסירה משפטית בכתובת אחרת מכתובת מגוריו של הנמען. במרבית המקרים, לתובע יש את כתובת המגורים של הנתבע, מתוך היכרות אישית, או על ידי השגת הכתובת מאנשים שמכירים את הנתבע. לא תמיד הכתובת של הנמען, הנתבע, היא הכתובת הנכונה, ונדרש לבצע איתור מען. מדובר בחקירה לכל דבר, אשר מטרתה למצוא את הנמען, הנתבע, שלא תמיד רוצה שימצאו אותו. חשוב להבין, איתור מען לא מדויק, ומסירה משפטית שנמסרה לא בכתובת מגוריו של הנתבע, היא מסירה לא תקינה, לא כדין. תוצאות מסירה זו יכולות להביא לביטול ומחיקת התביעה! כן, שמעתם נכון. אסור לזלזל באיתור הנמען באופן מדויק.

כל הסיבות לבחור בנו

למה לבחור בחברת השליחויות של MY DELIVERY?

הזמנה ידידותית לכולם​

הספקים שלנו מבצעים שירותי שליחויות עבור אנשים פרטיים, חברות, ובעלי עסקים, בממשק ידידותי שמתאים לכולם.​

יעילות ומהירות

מחפשים פיתרון מהיר של שליחות מהיום להיום? בשביל זה אנחנו כאן! אנחנו עובדים עם חברות משלוחים שיספקו לכם משלוחים מהירים במחירים ידידותיים והוגנים.

שקט וביטחון בהזמנה שלכם

כל ההזמנות שלנו יגיעו ליעדן במועד, וימסרו כהלכה. אתם יכולים להיות רגועים, כי המשלוח שלכם בידיים טובות.

זמינות ומענה אישי על שאלות

שירות הלקוחות זמין באמצעים הנוחים לכם. אפשר לפנות אלינו בטלפון, בוואטס-אפ או במייל.

שליחויות בכל הארץ

הגבולות למשלוחים שלנו הם גבולות המדינה, בתוכה החבילות שלכם יגיעו לכל מקום! חברות המשלוחים שלנו יספקו לכם את החבילות בכל אזור בארץ (ייתכנו מקרים שבהם משלוחים מהיום להיום יסופקו באזורי חלוקה ספציפיים - שווה לבדוק איתנו).

צוות מקצועי ואמין

יש לנו שליחים מקצועיים ומוכשרים, שעושים את עבודתם על הצד הטוב ביותר, ותמיד עם חיוך ובסבר פנים יפות! כל חברות המשלוחים שלנו הן חברות מקצועיות ובעלות ניסיון רב בתחום. המשלוח שלכם בידיים טובות.

נגישות

רגע לפני שאתם מורידים את הטופס

למסירה משפטית ישנן משמעויות רבות, אנחנו מזמינים אתכם להתייעץ איתנו בנושא שליחות משפטית לפני שאתם בוחרים להתמודד לבד.

לשליחויות בכל הארץ לחצו כאן